jak to pewien szejk wychodząc wieczorem z windy hotelowej zwraca się do Concierge:
„Hamburgery jakie macie w Warszawie są najlepsze ze wszystkich jakie jadłem do tej pory. W tej chwili proszę wysłać jednego, mojemu bratu w Abu Dabi i to tak, aby dotarł jeszcze gorący.”
Na co niewzruszony Concierge odpowiedział z uśmiechem:
„Oczywiście. Czy Pański brat woli ser blue cheese czy cheddar?”
Powyższa anegdota obrazuje kwintesencję tego zawodu. Jeżeli ktoś czuje , że najlepiej sprawdza się w bezpośrednim kontakcie z Gościem, lubi rozmawiać , nie boi się wyzwań i ma satysfakcję z pomocy drugiemu człowiekowi- jest dobrym kandydatem na stanowisko CONCIERGE.
Nazwa Concierge ( czyt. Konsjerż) pochodzi z j.francuskiego i wywodzi się od „strażnika zamku” czyli osoby, która niegdyś była odpowiedzialna za gaszenie wszystkich świec, zna wszystkie zakamarki obiektu i wie z jaką sprawą do kogo się udać. Stąd symbolem pracowników na tym stanowisku są 2 złote klucze, które Concierge noszą w formie złotej przypinki w klapach marynarki.
W Polsce tą prestiżową funkcję pełni 35 os, skupionych w Polskim Stowarzyszeniu Concierge.
Współczesne hotele luksusowe zatrudniają Concierge, by zapewnić swoim Gościom usługę Premium. Concierge to osoba, która zajmie się każdą sprawą bez względu na jej charakter. Weźmie na swoje barki część problemów przynoszonych przez Gości, bo chce uczynić ich pobyt w hotelu jeszcze przyjemniejszym.
Concierge zna płynnie 2-3 języki obce, posiada doskonałe umiejętności komunikacyjne, dużą dozę empatii i co najważniejsze – często pozostaje do dyspozycji Gościa przez 24 godziny na dobę, pracuje więc w systemie zmianowym.
Znakomitym sposobem „szlifowania” się w tej roli jest odbywanie staży, praktyk w największych sieciach hotelowych w Europie. Wypracowane tam rozwiązania można z powodzeniem przenieść później na nasz polski grunt.
Duże sieci takie jak londyński SAVOY zatrudniają pomocników Concierge, w myśl zasady, że dorośli uczą się przez doświadczenie. Adept zawodu Concierge uczy się od doświadczonego kolegi, nabiera ogłady i wprawy w działaniu. Podpatruje także z jaką atencją Concierge odnosi się do Gości hotelowych, ich próśb , czasem kłopotów.
Concierge nie bagatelizuje żadnego zapytania, umie aktywnie słuchać, jest empatyczny. I co równie ważne, ma bardzo szeroką sieć kontaktów interpersonalnych.
Począwszy od florystyki, poprzez mechanika samochodowego na jubilerze czy stangrecie powożącym dorożką kończąc.
Nigdy nie wiadomo kto się może przydać…
Dziękuję, że tu zaglądasz ☺
Ania
Jako trener cały czas pogłębiam swoją wiedzę, szkoląc się u najlepszych w Polsce, uczestnicząc w seminariach, kursach , zlotach trenerów biznesu, aby wymieniać się wiedzą i poznawać nowe metody szkoleniowe.
Czytaj więcej